2019. aasta sügis on mitmeti eriline nii Kohila Gümnaasiumi kui ka minu jaoks. Nimelt sai Kohila gümnaasiumist esimest korda Noored Kooli partnerkool ning minust esimest korda inglise keele õpetaja tänu Noored Kooli programmile. Kooliaasta algus on olnud tormiline – lapsed harjuvad taas koolis käima ning uue õpetaja reeglitega muganduma, õpetajana õpin tundma väärikat ametit ning keeledidaktikat.
26.09.2019 Euroopa keeltepäevast võtsime aktiivselt osa Kohila gümnaasiumi viiendikega. Sellel päeval toimunud tundidest said integreeritud keele, kultuuri-, õpi-, ja digipädevuste arendamise tunnid. Kuna mitmed tegevused vajasid internetiühendusega seadet, siis otsustasin õppetöös kogu päeva jooksul aktiivselt kasutada kooli tahvelarvuteid. Lapsed olid sellisest asjade korraldusest muidugi omakorda vaimustatud, kuigi vähem meeliülendavad polnud ka ette võetud originaalsed tegevused.
Näiteks võtsime igaüks individuaalselt osa Euroopa keeltepäeva viktoriinist, mida viis läbi kohalik Euroopa Liidu esindus. Lisaks võistlesime ühiselt Vikerraadio poolt korraldatud keeltepäeva raadiomängus, kus erinevates Euroopa keeltes kõlas Pipi laul Tallinna Euroopa kooli õpilaste esituses ning pidime kuulmise järgi arvama, millise Euroopa riigi keelega on tegu. Tutvusime Pipi Pikksuka nimetustega erinevates keeltes ning õpilased said teada, mida tähendab longstocking. Keeltepäeva kodulehel https://edl.ecml.at väänasime keelt keeleväänajatega.
Vaatamata sellele, et pea pool septembrikuud tetegime ettevalmistusi 26. septembri Euroopa keelte päevaks, jätkuvad meie tundides Euroopa Liidu ja riikidega seotud teemad ka edaspidi. Alustasime oma õppeaastat erinevate maailma riikide, rahvuste ja keelte tundma õppimisega inglise keeles. Sama õppeperioodi sisse kuuluvad lisaks laste esitlused erinevate Euroopa Liidu riikide kohta. Mänguliselt oleme õppetöösse lõiminud Euroopa Nõukogu Nüüdiskeelte keskuse poolt välja antud “Salaagendi keeleväljakutsete taskuraamatu”. Taskuraamatu täitmiseks loosisime võistkonnad, kes hakkavad ühiselt osa võtma selle teaviku 50 +1 keeleväljakutsest. Eesmärgiks on julgustada õpilasi kasutama võõrkeeli. Väljakutsed on lõbusad ja sisaldavad laia valikut ülesandeid, mida saab täita nii klassiruumis kui ka üksi olles. Mõned näited ülesannetest: üleskutse tund aega järjest oma sõpradega sportida samal ajal rääkides ainult võõrkeeles; mängida sõpradega võõrkeelset lauamängu; läbida võõrkeeles viktoriin; teha võõrkeeles nalja; jpm. Eesmärgiks on paari kuuga kõik 51 väljakutset ühiselt täita.
Keeltepäev oli põnev nii õpilastele kui õpetajale. Kindlasti osaleme sarnastel sündmustel heameelega edaspidigi!
Tekst ja fotod: Merli Lindberg