Kooli uhkus

2017
Anett Haljasorg

Bussijuht Aleksander

Ingrid Oksaar
Eha Raud

Rivo Reisko

Kristel Vald

Kert Markus Valdek

2016
Aime Mäesalu

Muusika õpetaja Aime Mäesalu sobib Kohila kooli uhkuseks, kuna ta on heatahtlik ja lõbus.

Aimega saab hästi palju nalja ja temaga ei hakka kunagi igav. Kui mõni laps ei saa ülesandest aru, siis oskab ta kohe ülesande selgelt lahti seletada.

Kõige toredam on muidugi see, et Aimel on suurepärane huumorimeel. Näiteks laulukooris viskab ta väga tihti nalja ja muudab koori palju põnevamaks.

Ka lahkusest tal puudu ei jää. Kui ta teab, et olen või olin haige, siis ta alati küsib, kuidas ma ennast tunnen.

Ühesõnaga mina arvan, et temast peaks saama Kohila kooli uhkus.

Teele Särekanno, 5B


9.b klassi arvates on Kohila kooli uhkus Aime Mäesalu, sest ta on väga tore, hooliv ja vastutulelik õpetaja. Kõik klassiõpilased saavad temaga väga hästi läbi ja ta aitab alati kui mingi mure on.

Näited:

Kui mul oli kopsupõletik ja olin kuu aega haige, siis Aime aitas mul pärast asju organiseerida, hindeid korda saada ja kooliellu sisse elada. Ilma temata oleks ma ilmselt hätta jäänud. Kristiina

Kui olen palju puudunud ja mitu tööd on tegemata, on ta alati olnud vastutulelik ning lasknud mul teiste ainete asju muusika tunni ajal järele teha. Kaisa

Õpetaja Aime on olnud alati väga sõbralik, vastutulelik ning mõistev, just näiteks minu puudumiste suhtes. Liis Marii

Ta on alati olnud sõbralik ja vastutulelik, näiteks kui ma olin hinnetega hädas, siis ta aitas välja. Hans

Kui me Kaisaga hindele laulu vastasime, siis läksid sõnad meelest. Aime oli aga väga vastutulelik ja saime uue võimaluse vastata, sest sellest sõltus meie trimestri hinne. Iris

Kui olin koju unustanud reisi jaoks vajaliku passi, oli Aime nõus kohe minuga kodus sellel järgi käima. Markus

Kui 2012 aastal lastekooriga poplaulupeol käisime, kukkusin näoli ja mind viidi traumapunkti. Just Aime oli see, kes minuga kaasa tuli ja mind kui väga ehmunud inimest lohutas ja rahustas. Celine

9.B klass

Desiree Talv

DESIREE TALV – tema sobiks meie kooli uhkuseks sellepärast, et ta on asjalik, tegus, sõnakas, oma arvamust omav ja seda kuulutada julgev, särav ja särtsakas 8. klassi neiu, kes teeb palju ja jõuab palju. Desiree teeb kõike südamega ja seetõttu teeb hästi.

Ma tean, et Desireele võib loota. Kui kohe kuidagi ei saa, siis tean, et niipea, kui Desiree asja ette võtab, siis jälle saab. Ja mitte, et küll kuidagi saab, vaid enamasti saab hästi.

Tean Desireed nüüd juba pea neli aastat ja pean teda mõnusaks seltsiliseks, kellega on hea maailmaasju või kooliasju või klassiasju arutada. Desireel on asjade kohta oma arvamus olemas.

Peale kõige muu hea, on Desireel korras ka kooliõpilase põhitegevuse, õppimisega. Viied koos mõne üksiku neljaga, et tunnistus päris üksluine poleks. Seegi väärib tunnustust.

Kuidas üks noor jõuab olla nii aktiivne, töökas ja tubli? Paljud eakaaslased ju väidavad, et nad ei jõua, pole aega teha seda ega teist. Jõudmise retsepti tasub küsida Desiree käest

Kõlab eriti hästi : Desiree Talv – Kohila kooli uhkus.

Esitaja Edith Maasik, Desiree klassijuhataja


Desiree on väga julge ja heasüdamlik tüdruk. Kui olen teda palunud erinevatele üritustele õhtujuhiks, siis ta mitte lihtsalt ei loe õhtujuhi teksti paberilt maha vaid ta tihtipeale ütleb publikule midagi sooja ja julgustavat. Mind alati hämmastab tema julgus ja siiras meel.

Veronika Võsu, huvijuht

Heili Rungi ja Johanna Parve

Mina kui Kohila Gümnaasiumi endise õpilasena tahaksin esitada Uhkuse tiitlile kaks kanditaati. Sooviksin esitada 12 klassi õpilased Heili Rungi ja Johanna Parve. Ma usun, et nad on ära teeninud uhkuse tiitli, kuna olid eestvedajad  “kiusamisest vabaks” projektis. Nad võtsid selle organiseerimise ja korralduse enda peale viimasel kooliaastal, kus neil tegelikult on üpriski kiire, sest peatselt on nad tegemas lõpueksameid. Nad panustasid sellesse kogu oma aja ja hingega. Põhjuseks see, et kaasõpilastel oleks siin koolis tore ja hea käia.

Marta Valgma
Kohila Gümnaasiumi endine õpilane


Esitan Heili Rungi ja Johanna Parve Kohila kooli uhkusteks, kuna need tüdrukud hakkasid vabatahtlikult eest vedama projekti „kiusamisest vabaks“. Seda projekti alustasid nad 12. klassis, kus tegelikult on väga kiire aeg ja teha küllaga. Nemad aga tahtsid panustada meie kooli õpilastesse veel enne, kui nad siit juba teistele radadele lähevad. Neid motiveeris see, et kõigil oleks siin koolis parem õppida, et kiusamist oleks vähem ja teineteisest hoolimist rohkem. Tüdrukud organiseerisid meie kooli kuulsaid Eesti inimesi, keda ennastki oli koolis kiusatud. Nad jagasid meiega õpetlikke lugusid.

Lisaks märkasin ka kooli peal, et Johanna ja Heili astusid vahele kiusamisele, kui nad seda nägid. Üks konkreetne olukord oli see, kus üks poiss jalutas mööda kooli koridori vahetunnis ja seina ääres seisvad poisid ütlesid talle midagi halvasti. Tüdrukud läksid juurde ja rääkisid poistele, et see ei ole õige käitumine.

Heili ja Johanna on ka täiesti suvalistel hetkedel tulnud minu ruumi ja küsinud, kas nad saavad mind kuidagi aidata. Ükskord küsisid, et kas nad võivad mu ruumi ära koristada:) See on hästi armas, et nad mind niimoodi aidata soovisid.

Veronika Võsu
huvijuht

Karl Ramon Vilbo

Karl Ramon võiks olla Kohila kooli uhkus sellepärast, et tema üle on lihtsalt põhjust uhke olla.

Karl Ramon on erakordselt õiglane ja abivalmis, kes mõnikord lihtsalt tuleb ja küsib, et kas ta saaks kuidagi aidata.

Ma ei teagi, et oleksin kunagi kohanud kedagi, kes ükskõik kui pisikestki vägivalda kellegi kallal ei suuda sekunditki taluda.

Karl Ramon on sattunud piisavalt pealt nägema olukordi, mis mind endast välja on viinud. Ta tuleb ja küsib üle, et mis juhtus. Ja see on nii iseenesestmõistetav, et me analüüsime tekkinud olukorda minu poolt nähtuna ja tema poolt nähtuna, ja uskuge, hakkabki kergem. Naljaga pooleks, aga tegelikult ikka ilma naljata, Karl Ramon on mu isiklik psühhoterapeut.

Kui midagi tuleb ära teha, siis Karl Ramon teeb ära hinnaalanduseta. Olgu või viis vahetust jüriööjooksu.

Karl Ramon on meie klassivanem, kes ei küsi, mis teha on vaja, vaid suudab ka ise otsustada. On juhtunud, et mina mõtlen, et peaks seda tegema ja mõne aja pärast selgub, Ramonil on asi juba tehtud. Kui ise poleks kogenud ega vist ei usuks.

Esitaja Edith Maasik
Karl Ramon Vilbo klassijuhataja

Ulvi Mägi

Tahaksime esitada sellel aastal Kohila kooli uhkuseks õpetaja Ulvi Mägi. Tema sobiks meie kooli uhkuseks silmapaistva tööga Kohila Gümnaasiumis, olles juba aastaid kehalise kasvatuse õpetaja on ta ka juhendanud kõrvalt mitut tantsurühma Kohilast ja Sauelt. Meie tantsurühma Rõõmupäkad tantsijad imestame alati, kui palju Ulvi teha jõuab. Ta on suurepärane treener, alati motivatsiooni ja heatujulisust täis. Arvame ka, et Tema tööd hinnatakse liiga vähe.

Ulvi on meile kõigile suureks eeskujuks. Ta on väga töökas ja jõuab alati igale poole ja ta annab endast alati 100%. Ta nõuab meilt palju aga tänu sellele saavutame me ka tulemusi. Ulvi on parim tantsuõpetaja keda tahta!

Esitame õpetaja Ulvi Mägi Kohila kooli uhkuseks tantsurühmaga Rõõmupäkad.

2015
Andra Vebus

Andra Vebus – ennastohverdavalt abivalmis ja ülimalt kohustundlik. Ta on tulnud mulle appi isegi laudu tassimaJ On olnud suurepärane õhtujuht üritustel ning on abistanud lisaks ka nendes asjades, mis otseselt tema kohustuste alla ei käinud. Sõbralik, siiras, usaldusväärne.
Alati lahke naeratusega ning sõbralik kõigiga. Ei ole teda kunagi näinud kellelegi halvasti ütlemas. Olen pigem näinud teda nooremaid ja nõrgemaid kaitsmas.

Veronika Võsu

Andra on elav ja julgustav. Ta on õpilasesinduse koos Meriliniga terve aasta jooksul võtnud enda kanda kõiksugu plakatid ja muu, milles on vaja kunstiannet. Andra puhul olen ma märganud seda, et ta on nii toetav kõiges. Matemaatikas läks halvasti – Andra tuleb ja lohutab. Ta on alati olemas, ükskõik kui lähedane sa temaga oled. Kehalises on Andra väga hea, aga ta ei käi nina püsti vaid on toeks kõigile. Kui ma näiteks jooksen või hüppan, siis on Andra see, kes hüüab mulle alati: „Jee, Tessi, mine mine!“ Mul on alati nii hea tunne, kui ta kaasa elab. Andra ei käitu kunagi kellegagi ülekohtuselt. Mul tuleb meelde, kuidas matemaatika proovieksami vaheajal tegime Andra ja Merilini algatusel energiakalli. Andra tõesti annab oma julgustusega energiat.

Tessi Ilustrumm

Emma-Lota Piirmets

Mina valin Kohila kooli uhkuse kandidaadiks oma õe Emma-Lota Piirmetsa.

Ta on osav pallimängudes – 2014 a. saavutas Kohila kooli 1-3 klassi tüdrukute võistkond rahvastepallis I koha ja Emma-Lota valiti parimaks mängijaks. Ta käib võrkpalli trennis ja ta armastab seda mängu. Ta on häid tulemusi ka saavutanud võrkpallis. Teda on mitmeid aastaid kutsutud parimate sportlaste vastuvõtule Kohila vallas ja Rapla maakonnas.

Teda valiti sellel aastal klassi sõbralikumaks tüdrukuks.

Mul on vedanud, et mul on selline hea, sõbralik ja abivalmis õde. Ta on rahulik.

Me saame omavahel hästi läbi ja võin öelda, et ta on mu parim sõber. Ma tean, et ma võin ta peale loota kui vajan abi. Talle ei meeldi kiusamine ja enamasti astub nõrgemate kaitseks ka välja.

Ta õpib väga headele hinnetele.

Miia-Mari Piirmets 3.B klass

Epp Andres

Hageri koolipere arvates on Kooli Uhkuseks kooliõde Epp Andres. Ta on võitnud kõigi laste ja ka õpetajate usalduse oma rõõmsameelse ja positiivse olekuga. Epp on inimene, kes leiab  alati aega kõigi abivajajate jaoks. Vaatamata sellele, et Kohila koolimajas on kindlasti palju tegemist, võib teda sageli Hageris kohata. Epule helistades tead alati, et ta reageerib kiiresti ning ei jäta kedagi hätta, olgu põhjuseks  haigestumine, kukkumine, lastevaheline jagelus,  lihtsalt varbavalu vms  Hea on see, et ta on oma tegemistes järjekindel, peab kinni kokkulepetest.  Kui on vaja näiteks igapäevaselt jalga   siduda, siis ta seda kindlasti ka teeb. Epp kohe oskab suhelda nii väikeste kui ka suurtega. Tema ravimiks ei ole pelgalt rohud, vaid hoopis hea sõna ja lahke pilk, mis ravib terveks ka  iga pahura jõnglase. Epp ei pea paljuks viia haigestunud või abivajavad õpilased koju. Tema tegemistest õhkub südamesoojust ja tahet aidata ning selle kaudu meie igapäevast koolielu paremaks ja turvalisemaks muuta.

Hageri õpetajad

Kadri Vilsoo

KADRI VILSOO – tema sobiks meie kooli uhkuseks sellepärast, et ta on kõige toetavam kolleeg, kes ulatab alati abikäe.  Kadri on tark, kohe väga tark, töökas, hooliv, loov, asju teadev ja teadmisi teistega jagav. Kadri on usin õpetajate õpetaja, kelle läbiviidud NÕÕÕ-koolitustest oleme kõik targemaks ja julgemaks saanud, kohe  nii julgeks, et „näpime“ arvutit ise – vabatahtlikult ja innustunult. Ei teagi enam, kuidas sai varem ilma Kadri toe ja nõuta uurimistöid juhendatud. Uus õpetamiskäsitlus eeldab ka koostöö õpetamist, abiks ikka IKT-vahendid. Õppetundide läbiviimine ilma haridustehnoloogi toetuseta ei näi kuidagi võimalik. Ma ei ole väga palju näinud Kadrit õpilasi õpetamas, aga ma olen näinud õpilasi kõike seda kasutamas, mida Kadri on neile õpetanud.

Edith Maasik

Karmen Mereküla ja Helle-Maris Siilak

Mina soovin esitada Kohila kooli uhkuse kandidaatideks kaks meie kooli tütarlast: Helle-Maris Siilak, kes on 18-aastane ja õpib 11. klassis ning Karmen Mereküla, kes on 16-aastane ja õpib 10. klassis.

Karmen ja Helle-Maris on treeninud Kohila Võrkpalliklubis väga palju aastaid, Karmen 8 ja Helle-Maris 6 aastat, nad on ülimalt töökad, pühendunud ja sihikindlad neiud. Hoolimata pikkadest kooli- ja trennipäevadest ja puudutud koolipäevadest võistluste tõttu, on nad väga hea õppeedukusega, koolitööd on alati korras ning suhtumine kooli ja kooliüritustesse väga vastutustundlik.

Neiud on oma suhtumisega treeningutesse, õppetöösse ning suurepäraste sporditulemustega suureks eeskujuks kõikidele õpilastele, nad on tõestanud kõigile, et kes palju teeb, see palju jõuab ning ükski puudumine ei ole takistuseks edukale õppimisele.

Karmen ja Helle-Maris on pühendanud oma vabast ajast veel määratu suure osa vabatahtlikule tööle, nad on olnud alati abiks kooliüritustel, aidanud läbi viia lugematul hulgal spordivõistlusi, olnud abis talgu- ja koristustöödel, teinud Kohila Rannavollekeskuses tundide viisi heakorratöid, aidanud kasvatada- treenida nooremaid, nende panust ühiskondlikku ellu on raske üle hinnata.

Kohila Gümnaasiumile ja Kohila vallale on nad toonud väga palju kuulsust heade sporditulemustega. 2014/2015 aastal on nende kõrgeimateks saavutusteks täiskasvanute hulgas Kohila naiskonna koosseisus Eesti Karikavõistluste hõbemedal, Baltimaade meistritiitel ja Eesti meistritiitel. Noorteklassis saavutas Karmen U18 vanuses Eesti Karikavõistlustel 1. koha, Eesti Meistrivõistlustel 3. koha ja Baltimaade meistrivõistlustel 3. koha. Karmen ja Helle-Maris saavutasid U20 vanuses Eesti Karikavõistlustel 3. koha ja tulid Eesti meistriteks. Karmen kuulub ka Eesti noorte rahvuskoondisse.

Leian, et mõlemad neiud on Kohila kooli au ja uhkus ning nende tunnustamine sellekohase tiitliga igati asjakohane.

Ingrid Kangur

Kert Koljada

Mina valisin Kohila kooli uhkuse kandidaadiks Kert Koljada.

Ta on tark õpilane, kees saavutas hea koha Känguru turniiril. Ta on heatahtlik ja sõbralik klassikaaslane. Ma ei ole teda näinud teisi kiusamas ega narrimas. Teda huvitavad raamatud.

Miia-Mari Piirmets 3.B klass

Kert on meie klassi tarkpea, kes on väga laia silmaringiga. See tuleneb sellest, et ta on palju lugenud. Tema puhul saab kinnitust väide: lugemine avardab silmaringi. Kui teised ei tea, siis Kert ikka teab. Kõigele lisaks on ta väga abivalmis ja sõbralik. Kunagi ei uhkusta, et tema teab. Ta on õiglane ja aus. Kui märkab midagi halba, julgeb sellest rääkida ja eksijaid korrale kutsuda.

Õpetaja Ülle Pihlapuu, Kerdi klassijuhataja

Merilin Kähar

Merka on tagasihoidlik, suure südamega ja väga armas tüdruk. Miks ma esitan Merilini Kohila kooli uhkuseks? Sest ta on alati abiks, kui on vaja. Kui me korraldame õpilasesindusega midagi, siis Merka on see, kelle peale saab alati kindel olla. Ta tuleb ja aitab. Tema on teinud meil terve aasta otsa igasuguseid plakateid, kaunistanud aulat, tegelenud ükskõik, millise kunstilise asjaga. Lisaks sellele, et ta on abivalmis, on ta neiu, kes alati üllatab. Tihti teeb ta tervele lennule muffineid. Kui me jõulunäidendit korraldasime, siis tema oli see, kes küpsetas meile suurel hulgal muffineid ja mitte ainult ühel korral. Ta on teinud meile kõigile ka erinevaid üllatusi, näiteks eelmine aasta lihavõttepühal sokutas ta meile salaja komme taskutesse ja jagas neid ka koolipäeva jooksul. Merilin on armas, sooja hoiakuga – ta ei ütle kunagi kellelegi halvasti ja toob meile rõõmu päevadesse – kasvõi sellega, et kui muidu vikerkaart ei näe, siis vot Merka juuksevärvidest saab vikerkaare kokku küll!

Tessi Ilustrumm

Raivo Heinaru

Esitame Kohila Gümnaasiumi uhkuse kandidaadiks meie kooli kauaaegse direktori Raivo Heinaru. Ta on töötanud Kohila Gümnaasiumis 15 aastat, on pidanud tähtsaks ühtviisi nii sisu kui vormi. Ta on viinud Kohila koolis läbi ulatuslikud remondi- ja haljastustööd, on olnud kindlal seisukohal, et kaunis ümbrus ja korralik töökeskkond mõjutab inimesi positiivselt.

Raivo Heinaru märksõnadeks on olnud kord, täpsus, viisakus ja nõudlikkus nii enda kui teiste vastu.  Ta suhtub austusega ja hoolivusega nii õpilastesse kui ka õpetajatesse. Ta on kuulanud alati ära kõik osapooled, on olnud õiglane ja otsekohene. Õpetajate eest on alati seisnud nii kohalikus omavalitsuses kui ka kõrgemal pool, on olnud veendunud, et õpetaja amet on austust vääriv ja on viinud seda sõnumit alati kõikjale, kuhu võimalik ja vajalik. Kohila Gümnaasiumi hea käekäigu eest on Raivo Heinaru seisnud kõik tööoldud aastad, ta on teinud oma tööd südamega ning on igati väärt saama Kohila Gümnaasiumi uhkuse tiitli.

Ingrid Kangur, Kristel Vald, Urve Hinn, Riina Annilo, Pille Särekanno, Aire Havakats, Viivika Suurmäe, Rutti Räbovoitra, Tuuli Särekanno, Urve Tamberg, Maris Lääts, Taili Vahesaar, Anu Rand, Ülle Pihlapuu, Evi Luik, Janika Kibur, Helve Kivik

Tessi Ilustrumm

Tessi kohta on öelda palju. Esiteks tal on väga soe ja siiras süda. Temaga suheldes näed, et see tüdruk õhkab heatahtlikkust ja et ta hoolib inimestest enda ümber, ka võõrastest.

Ta on suurepärane Õpilasesinduse president. Selle ameti on ta endale kohe väga südameasjaks võtnud. Ta ei tee midagi poolikult ja suunab ning juhib noori väga heasüdamlikult.

Tessiga on tore igasugu maailma asju arutada, sest ta on väga avatud ja siiras ning tahab asju ja olukordi paremaks muuta. Näiteks ta hoolib, kui kedagi kiusatakse. Aga ta mitte lihtsalt omaette ei hooli, vaid ta tihti ka sekkub olukordadesse, et kaitsta nõrgemaid. Olen mitmeid kordi Tessit näinud kooli peal kiusajatega rääkimas ning kiusatavaid lohutamas.

Tessi on ka minu käest mitmeid kordi küsinud, et Veronika, kuidas ma sind aidata saaksin, et sul natuke vähem tööd oleks. See on südame soojaks teinud, et õpilane tuleb ise vabatahtlikult sulle abi pakkuma, ilma mingit vastutasu ootamata.

Tessist võiks vabalt saada super hea huvijuht.

Olen Tessi üle väga uhke!

Veronika Võsu


Olen näinud, kuidas talle pole probleemiks astuda koolis vahele olukordadele, mis talle ei meeldi. Ta on suutnud hoida ka Õpilasesinduse ilusti toimimas ja ta panustab alati 100%-liselt. Tema südameasjaks on olnud ka, et meil oleks koolis põnev ja hea käia. Ta on tõesti eeskujuks meie koolis.

Marta Valgma


TESSI ILUSTRUMM – tema sobiks meie kooli uhkuseks sellepärast, et ta on teinud õpilasesinduse tööd südamest ja hästi. Kui olen pidanud koos õpilasesindusega mõnda üritust organiseerima või õpilastelt abi saama, siis on Tessi kära tegemata kõik organiseerinud ja asi on toiminud.

Veel tean Tessit suvistest looduslaagritest mõnusa kaaslasena, kes kunagi ei virise, vaid naudib seda, mis ta ümber õitseb ja heliseb.

Ma ei teagi, kas õpetaja peaks lugema õpilase blogi, aga mina olen Tessi oma lugenud ja mulle meeldib väga see, mida Tessi mõtleb, kuidas kirjutab, mida teab ja tunneb, mille üle südant valutab, mis teda rõõmustab.

Juba tükk aega tagasi mõtlesin, et kui mul on vaja oma tuttavaid iseloomustada vaid ühe sõnaga, kuidas ma neid siis iseloomustaksin. See on tore mõttemäng. Minu sõprade ja tuttavate valikusse paigutus ka Tessi ja teda iseloomustan ma sõnaga SOE.

Niisugune soe, hooliv, sõbralik ja südamlik õpilane sobiks kahtlemata Kohila kooli uhkuseks. Kõlab ju hästi: Tessi Ilustrumm – Kohila kooli uhkus.

Esitaja Edith Maasik

Valvelaua meeskond

Soovin esitada Kohila Gümnaasiumi uhkuseks meie valvalaua tiimi ehk Malle, Helgi, Heti ja Elleni.

Hommikul koolimajja astudes on nad alati rõõmsanäolised ja tuju on alati positiivne. Nendega rääkida ja abipaluda on alati mõnus, sest ma tean, et saan ka koheselt abi või vastuse.

Kõik kadunud asjad saab nende abiga leitud. Ja vahel on lausa kurb vaadata, kuidas laps seisab ja ootab, et tema kadunud jalanõusid otsib käpuli maas Helgi või Malle.

Täna Mallele ja Helgile särab meie garderoob puhtusest.

Kui kellelgi lapsel on midagi klassi ununenud, siis saab ikka nende käest abi ehk võtme, et oma asjad kätte saada.

Kui garderoobi on jäänud miski vedelema, siis Heti on peagi klassi ukse taga ja pakub, kas Teie klassist ei ole keegi nt. võtmeid, telefoni vms ära kaotanud.

Kui on tarvis külalisi vastu võtta ja kuhugi suunata, siis alati ollakse nõus. Isegi kui vahel harva on mõni pakk tulemas ka see võetakse vastu ja vajadusel toimetatakse saajani.

Heti on igal hommikul tubli lipu heiskaja.

Ja nali ja naer on alati koos nende kolme tubli meie maja töötajaga.

Seega, minu poolt on Kohila Gümnaasiumi uhkusteks meie valvelaua tiim.

Merike Tiidrus


Igal hommikul kui ma kooliuksest sisse astun, on nemad esimesed, keda tervitan. Nad on alati heas tujus ja sõbralikud.

Garderoobitädi Mallega on nii, et ükskõik, mida ma küsin, siis ta alati aitab, nii palju kui saab. Kui mul on vaja üldvõtit, siis ta lahkesti annab. Kui ma palun midagi valvata, siis ta on alati nõus valvama. Ma olen näinud, kuidas ta lastega käitub – alati aitab neid ja lohutab, kui neil on midagi juhtunud või kadunud. Koos otsitakse kadunud asjad ülesse. Meie garderoob on kohe garderoobitädi selja taga ja tihti tulevad lapsed just sinna ühe või teise murega ja tema aitab. Mitte kunagi tõreldes vaid ikka heal ja soojal toonil.

Heti Siitam on selline muhe, aga samas karm, turvamees. Tegelikult ta peabki olema, sest tänu talle on meie noorte kopsud puhtamad vähemalt koolitundide ajal. Turvamees hoiab neil alati silma peal, et keegi ei läheks välja siis, kui tunnid veel läbi ei ole. Ühtlasi peab tal olema väga hea mälu, sest nimesid teab ta väga hästi ja meid ei ole ole koolis just eriti vähe. Ma olen näinud, kuidas lapsed sama moodi ka tema juurde tulevad. Jüriööjooksu päeval nägin just, kuidas väike poiss rääkis Hetile midagi, istusid koos pingi peal. Ma näen väga tihti, kuidas ta suhtleb lastega ja neid aitab.

Nad mõlemad on lastele väga palju toeks, kuigi see pole otseselt kumbagi tööülesanne. Ma arvan, et just nemad on suur osa sellest, et lapsed tunnevad ennast turvaliselt koolis.

Tessi Ilustrumm


Ka minul on nendega palju positiivseid kogemusi. Nad on alati väga sõbralikud ja vastutulelikud ning abivalmis.

Helgi ja Malle on tihti minuga nii hoolitsevalt ja emalikult rääkinud. Näiteks ükskord kui pidin kiiruga külmal sügispäeval korraks kooli ette lühikeste käistega pluusi väel jooksma, tõreles Helgi minuga nii armsalt, et kulla laps, pane järgmine kord palun kampsun selga. Selle kõige juures oli ta väga soe ja hooliv.

Mõnikord kui olen tõbine olnud ja sall kaelas ringi käinud, on Malle mulle emalikke nõuandeid jaganud, kuidas näiteks sinepi jalavann aitab kiiresti terveks saada või uurinud, kuidas mul mõnel kontserdil laulmine läks jne.

Heti on ka väga abivalmis ja teeb palju rohkem, kui temalt palutakse. Väga tihti on ta mul aidanud raskeid asju tassida või mõne kontserdi eel aulas aidanud isegi toole tõsta.

Näha on, et lastele ka meie tore valvelaua meeskond väga meeldib. Tihtipeale võib neid seal näha nendega juttu puhumas või murelikult seismas, kui nad on mõne oma asja ära kaotanud.

Nad on igati kooli uhkuse tiitlit väärt!

Veronika Võsu

Veronika Võsu

Veronika on koolis nagu päike – kui ta vastu tuleb, siis ruum tema ümber lööb särama.  Pulbitsev positiivne energia, nakkav naeratus  ja uudishimulikult süüviv siiras pilk.

Veronika märkab head, ilusat  ja tunnustamist väärivat ning muudab selle esile tuues  veel paremaks, ilusamaks ja erilisemaks.  Ta märkab ka seda, kui keegi vajab abi või toetust, tunneb huvi ja abistab. Näiteks paneb Veronika  tähele õpilast, kes  väga tihti seisab üksi seina ääres. Või siis  last, keda teised kiusavad.  Last,  kes on tihti nukrameelne…  Ta  läheb juurde, naeratab, kuulab, pakub abi.  Ta küsib, kuidas läheb, ta tahab teada, ta kuulab.  Hingega.

Ta on julge, ettevõtlik ja loov. Ta toob meie kooli uusi, mõnusaid, säravaid, rõõmutoovaid,  potentsiaali avavaid ning inspireerivaid ideid, mis üksteist märkama panevad ja koolipere ühendavad.  Suurepäraseks näiteks  seesama Kohila Kooli Uhkuste leidmine!

Terje Kaldur


Mina arvan, et kooli uhkuse austava nimetuse pääle sellel aastal kindel kandideerija meie oma tegus ja nägus Veronika Võsu.

Vaadake, kuidas meie kooli aula elab, töötab ja hõivatud on.

Ausõna, paljudele kultuurimajadele räigelt annab silmad ette!

Kes neid üritusi liigutab ja ise öötundideni välja seal jõu -ja ilunumbreid korraldab. See ongi minu ja paljude kooli noorte arvates ülalnimetatud au –ja uhkuse kandidaat Veronika!

Valvur Jürka (Jüri Rohtla)

2014
Annika Saare

Psühholoog Terje Kaldur Annikast:

Annika on nagu ingel,  kelle sees on mõnus hulk loovaid krutskeid.  Ta on rahustav  ja samas inspireeriv. Ta oskab alati õigel hetkel öelda midagi ilusat, toetavat  ning  seda teha nii, et mure muutub  olematuks, kahtlused  kaovad  ja selle asemel on rahu.

Ta märkab inimesi ja nende erilisust.  Ta suudab panna uskuma, et Sa oled väärtuslik ja saad hakkama kõigega, mida ette võtad.  Annika paneb Sind ennast erilisena tundma. Ta kallistab. Või toob lille. Reisilt tulles toob näiteks kingituse.  Kui on talv ja Sa tuled tööle ilma mütsita, ootab Sind valvelauas peapael.  Kui Sulle väga-väga meeldib tema koti küljes olev „sabake“,  ootab sind järgmisel päeval sarnane sabake…Lihtsalt niisama.

Õpilastega on ta kannatlik,  hooliv ja loov. Lapsed armastavad teda. Ta jaksab kõigi pärast muretseda.

Annika on nii hea, et temaga koos muutud  ise palju paremaks inimeseks.

Huvijuht Veronika Võsu Annikast:

Ka minu jaoks on Annika alati olnud üks päiksekiir siin koolis. Alati ta naeratab sulle ning ütleb vastu tulles midagi julgustavat ning teeb komplimente. Ta on ilus inimene nii seest kui väljast. Ükskord keset mu tööpäeva tõi ta mulle täiesti niisamal lilli. Sellises asjad puudutavad südant ning panevad tahtma ka ise selliseid heategusid kellelegi teisele teha. Annika on mulle eeskujuks!

Edith Maasik

Edith on teinud tulemuslikku tööd hariduse väärtustamiseks ühiskonnas. Ta osaleb aktiivselt hariduselu arendamises nii kohaliku omavalitsuse kui kooli tasandil. On aastaid olnud Kohila valla hariduskomisjoni ja Kohila Gümnaasiumi loodusteaduste ainekomisjoni esimees, kooli õppekava arendaja. 2013. aastal osales aktiivselt Tallinna Ülikooli Reaal- ja loodusteaduste õpetajate õpetajakoolituse õppekava arendusprotsessis.

Edith Maasik on hinnatud õpetaja. Ta on 7.-9. Klasside bioloogia töövihikute kaasautor. Õpilaste hulgas on ta hinnatud õpetaja, sest kasutab õpetamisel erinevaid õppemeetodeid, organiseerib õpilastele pidevalt õppekava toetavaid õppekäike ja looduslaagreid. Juba viimased kaks aastat peab ta oma sünnipäeva koos  Kohila Gümnaasiumi õpilastega Lätis, sest just sel ajal toimub seal rahvusvaheline võistlus Green Class, milleks ta õpilasi ette valmistab ja neid ka sellel võistlusel saadab. Õpetaja Edith on koos oma õpilastega saavutanud suurepäraseid tulemusi keskkonna-alaste uurimistööde valdkonnas. 2013, Tannar Tint’i uurimistöö „Kooliruumide õhu mikrofloora“ juhendaja. III koht keskkonna-alaste uurimistööde konkursil. 2014. aastal jõudis Kertu Valtri uurimistöö „Kohila valla elanike keskkonnateadlikkus“, mille juhendaja oli Edith Maasik, vabariikliku uurimistööde topp kümnesse. Seega võib väita, et ta on tipptasemel õpilasuurimistööde juhendaja. Edithi eestvedamisel toimub 2013/2014. aastal Kohila Gümnaasiumis bioloogia õpikoda Kohila Gümnaasiumi ja Ääsmäe Põhikooli õpilastele.

Edith Maasik on keskkonnasäästliku ja looduslähedase eluviisi propageerija, Kohila Keskkonnahariduse Keskuse koolitaja. Ta on 2013. aastal vabavaralise õppevara „Eesti sood“ http://www.rabivere.kohila.edu.ee/  loonud töörühma liige.

 Suurepärane kolleeg ja elukestev õppija.  Koostöö Edithiga laabub suurepäraselt. Ta on sõbralik, ettevõtlik ja usaldusväärne. Tema peale võib alati loota. Noortele õpetajatele on Edith eeskujuks. Ta on avatud uutele õppemeetoditele ja peale nende omandamist rakendab ta need kohe ka õppetöösse. Edith on esimene, kes registreerub huvitavale koolitusele, olgu see siis IT või muus valdkonnas. Tema entusiasm on nakkav ja nakatunute arv tema ümber üha kasvab.

Esitaja: loodusainete sektsioon

Jorven Rungi

Läbi kümnete ja kümnete kooliürituste olen näinud, kui kohusetundlik ja abivalmis on see poiss. Tema on inimene, keda võib kooliüritustel alati helitehnikaga mässamas näha. Kuna neid üritusi on aga koolis väga palju, kus tehnika vaja üles panna ja hiljem ka maha võtta, siis Jorven on see, kes siiamaani alati heameelega on appi tõtanud. Igal kuul tegeleb ta Artistide Foorumil helitehnikaga, tehes väga head tööd. Samuti on teda näha tehnikapuldi taga istumas peaaegu igal kooli aktusel ja kontserdil. Inimesena on ta väga sõbralik, muhe ja heasüdamlik. Tihti ütleb ta midagi julgustavat, kui näeb inimesi enda ümber murelikena.

Esitaja: huvijuht Veronika Võsu

Kaur Heinaru

Meie klassi poisid pakkusid, et see inimene võiks olla Kaur Heinaru, kuna ta on tunnis alati õiglane, ei lase nõrgemaid mõnitada. Hindab poisse, kelle võimed ei luba võrdväärselt hüpata või joosta, vastavalt pingutusele ja suhtumisele. Poistele selline suhtumine väga meeldib ja nad tunnustavad teda selle eest.

Esitaja: 5a klassi poisid 

Margit Pikk

9A klass on kirjutanud nii

Margit on olnud meie klassijuhataja alates kolmandast klassist. Oleme õpilastena tekitanud Margitile nende kuue aasta jooksul palju peavalu ja unetuid öid, aga ikka on ta meiega. Õpetaja Margit annab endast alati 110 protsenti. Ta üritab anda meile parimat nõu. Tähtis on see, et meie klassijuhataja arvestab iga õpilase võimetega – ei ala- ega ülehinda kedagi. Tal on eriline võime panna meid tundma ühtse perena – klassina, kus kõik on võrdselt tähtsad. Tal on meisse usku – vahel rohkem kui meil endil.  Tema annab meile julgust ja jõudu võidelda püstitatud eesmärkide eest ning ta toetab meid eesmärkide saavutamisel.

Meie klassijuhataja on iseloomult väga heatahtlik, abivalmis, positiivne ja agar õpetaja. Ta on väga noortepärane ja saanud meile väga südamelähedaseks. Me julgeme igal ajal ja iga murega tema jutule minna-ta kuulab alati. Margit on meie jaoks kuldaväärt koolmeister-parimat ei oskaks tahtagi.

Aineõpetajad  ja kolleegid 9A klassijuhatajas Margitist

Margiti poole võib alati pöörduda kui on mure tema klassiga. Ta aitab mõista õpilastel tekkinud õpi- või käitumisraskuste põhjuseid ning pakub alati lahendusvõimalusi.

Margit on heatujuline ja sõbralik kolleeg. Tema jaoks ei ole lahendamatuid ülesanedid, on väljakutsed, mis tuleb vastu võtta ja lahendust otsima hakata.

Margit on õppiv õpetaja. Ta osaleb aktiivselt Kohila Gümnaasiumi õpetajatele mõeldud sisekoolitusprojektides ning samas võtab vastu uusi väljakutseid. Näiteks 2013. aastal juhendas ta 9A klassi rahvusvahelises projektis “Green Class”.

Margit on sündinud õpetaja. Tema töökus ja järjekindlus on eeskujuks kõigile. Ta on kolleeg, kes tuleb sulle alati vastu  kui sul on abi vaja. Margit on inimene, kes leiab ka pilvisel päeval päikesekiire üles. Tema positiivsus nakatab ka teisi. Ta on inimesena köitev ja tähelepanelik, rõõmsameelne ja heasüdamlik.

Margit on oma klassi lastele klassijuhataja, kes oskab nende mured ära kuulata, mõista neid, aidata lahendada probleeme ja rõõmustab koos lastega nende kordaminekute  ja õnnestumiste üle.

Ainult hingelt suured inimesed suudavad näha igas õpilases midagi head – Margit  suudab.

Margit on õpetaja suure algustähega.

Merike Tiidrus

Abivalmis ja aktiivne kolleeg. Organiseerib juba traditsiooniks kujunenud talvist suusalaagrit Otepääl 4.-5.klassidele. Kasutab oma töös erinevaid aktiivõppe meetodeid. On organiseerinud algklassidele väljasõite teatritesse. Lisaks on ta ka väga aktiivne ja toetav lapsevanem. Temata ei tee ühtki väljasõitu Ulvi Mägi rahvatantsijad ega Kairis Kontuse võimlejad. Saatjaks õpetajaks olnud laulu- ja tantsupidudel.

Minu arvates on ta uhkuse tiitlit väärt!

Esitaja: õpetaja Margit Aru

Õpilasesindus

Esitan Kohila Kooli Uhkuseks  Õpilasesinduse

Sinna kuuluvad järgmised õpilased: Tessi Ilustrumm  – president, Marelle Esko – asepresident, Krista Tarkmees – protokollija, Kaisa Högren, Merlin Atso, Mariliis Karro, Dmitri Vinogradov, Henri Jänes, Sixten Mägi, Rauno Reins, Marta Valgma, Ott Onton, Vjatšeslav Deklavs.

Need on inimesed, kes paljudele üldse mitte nähtavalt teevad enne kooli üritusi alati suure töö ära. Kõike seda teevad nad selleks, et meie kooli õpilastel oleks huvitavam ja vaheldusrikkam koolis käija. Tihtipeale toimuvad korralduskoosolekud ja üritusteks ettevalmistused peale kooli, kui teised on juba ammu koju läinud. Nad ei puhu täis vaid õhupalle ürituste tarvisJ, vaid genereerivad ideesid, tegelevad kooliraadioga, peavad läbirääkimisi nii õpilaste, õpetajate kui ka kooli juhtkonnaga. Töö, mida nad teevad on väga mitmekesine ja energiat nõudev. Nad on kohusetundlikud, panustavad rohkem, kui neilt oodatakse, sõbralikud, head suhtlejad ning kõike seda teevad nad vabatahtlikult. Näiteks aegajalt olen ma märganud kooli peal ringi kõndides, et ÕE liikmed lohutavad kedagi, keda kiusati või noomivad mõnda kiusajat. Mulle tundub, et nad on eeskujuks!

Rõõmupäkad

Esitan meie kooli uhkuseks tantsurühma „Rõõmupäkad“. 2007. a. sügisel alustanud tantsurühm on tänaseks jõudnud oma tegutsemisega 7. tantsuaastani. Aasta aastalt on rühm kogunud endale juurde teadmisi ja oskusi, sõpru ja mõttekaaslasi, toetajaid ja pöidlahoidjaid, vaatajaid ja oma tegemistele kaasaelajaid.

Kes nad on?  Lustlikud, kergejalgsed, punapõsksed ja  särasilmsed piigad ning  lahedad, muheda huumorisoonega,  hakkajad mehehakatised. Nad kõik on oma loomult sõbralikud, lahedad, julged, elavaloomulised, ülijutukad, kokkuhoidvad, aktiivse ellusuhtumisega, rõõmsameelsed ja energiat täis noored, kes armastavad väga tantsida. Tegelikult on Rõõmupäkad väga mitmekülgsed. Nad jõuavad lisaks rahvatantsule tegeleda veel teiste huvialadega. St. lisaks rahvatantsu tantsimisele tegelevad nad veel vähemalt tuhande asjaga ja neil tulevad ka teised tegemised ülihästi välja. Noored on leidnud tantsimise kõrvalt aega, et käia korv- ja võrkpalli treeningutel (Sigdi käib 2x nädalas Raplas korvpallitrennides, Henri, Andree, Sixten ja Jorven Kohila Korvpallikoolis, Carl-Robert Võrkpallikoolis). Kahel poisil (Carl Robertil ja Stenil) on lisaks rahvatantsule veel võistlustantsutreeningud. Gerda, Briti ja Karl Heindrihi muusikakooli õpingud, Sixteni ja Jorveni raadioringi tegemised, Silveri beatboxi tegemise oskus, Kadri meigioskuste rakendamine suuremate etenduste ja kontserdite ettevalmistamistel, Adelini suurepärased tulemused kergejõustikuvõistlustel, Kelly suur armastus tänavatantsu vastu, Mariliisi ja Sixteni osalemine kooli õpilasesinduse töös, Mirelle kannatlikkus ja tahe kõrvutada kooliõpingud töölkäimisega on muljetavaldavad.

Rõõmupäkkade saavutused? 2009. a. omistati rühmale üldtantsupeo „Meri“ II ülevaatuse põhjal  kõrgem kategooria. 2009. a. nov. võitsid nad lasterühmade arvestuses Eesti Europeade Komitee poolt korraldatud võistutantsimise. 2011. a. suvel toimunud XI noorte tantsupeo „Maa ja ilm“ ülevaatuste käigus omistati rühmale taas kõrgem kategooria (68-st rühmast sai kõrgema kategooria vaid 14 rühma). 2012. a. võideti Eesti Folkloorinõukogu konkurss Eesti esindamiseks Indias, Mumbais toimunud rahvusvahelisel draama ja tantsufestivalil osalemiseks.

Rõõmupäkad on kui üks suur, ühtekuuluv, töökas mesilaspere, kes üksteist hoiavad ja austavad. Nad on noored, kes armastavad koos olla ning midagi asjalikku korda saata. Niisugustest noorte üle  tuleb meil kõikidel uhkust tunda. Väga vähesed koolid saavad pea püsti tõsta ning öelda, et neil on koolis tantsurühm, kes on koos tantsinud 7 aastat. Üks selline kool on Kohila kooli.

Olgem uhked Rõõmupäkkade üle!

Esitaja: tantsurühma juhendaja Ulvi Mägi

Urve Hinn

Õpetaja Urve Hinn töötab Kohila Gümnaasiumi Hageri algklassides klassiõpetajana alates 2010 aastast.  2013/14 õppeaastal on ta 4 H klassi klassijuhataja.

Õpetaja Urve on olnud tulemuslik õpilase mitmekülgse arengu toetamisel. Kohila Gümnaasiumi Hageri algklassid on loodussuunaga klassid. Urve eestvedamisel on teoks saanud ja saamas mitmed just loodus- ja keskkonnateemaga seotud õppekäigud. Hageri algklasside blogiga saab tutvuda http://hageriklassid.blogspot.com/

Urve Hinnil on suur kogemustepagas, mille ta on omandanud töötades eelnevalt lasteaias kasvatajana, juhatajana, sealt edasi kasvanud 6aastaste klassi õpetajaks ning loomuliku jätkuna saades klassiõpetajaks. Urve on vastuvõtlik kõigele uuele ning seetõttu pidevalt õppinud iseseisvalt ning osalenud paljudel koolitustel. Omab pikaajalist koolitaja kogemust. Urve  on süsteemne  ja  järjekindel õpetamises ning nõudlik nii enda kui ka teiste suhtes. Tema poole võib kolleegina alati pöörduda abisaamiseks, annab nõu meelsasti ning oskab keerulised asjad lihtsaks seletada. Peaaegu iga olukorra jaoks on tal pakkuda lahendus tuginedes näidetele  lähtuvalt oma töökogemusest.

Soov areneda ja teisi innustada viis Urve  Eesti Lugemisühingu lugemispesade projekti  juurde saades seal mentoriks. Seda tööd on ta tutvustanud ja juurutanud ka Hageris, kus toimuvad iga-aastased põnevust täis lugemisööd õpilastele.

Oma praeguse klassiga on õp Urve töötanud 4 aastat. Selle aja jooksul on ta teeninud ära lapsevanemate ja õpilaste lugupidamise. Õpetaja on kujundanud kokkuhoidva ja õpihimulise koosluse tuginedes kodu ja kooli tugevale koostööle. Aastate vältel on olnud nende motoks: Õppimine on meie lemmiktegevus. Õpilased oskavad ja julgevad küsida. Kui neile midagi huvi pakub, siis on nad omandanud oskuse leida vastused erinevate kanalite kaudu. 1.kl alates lahendavad õpilased MIKSIKEses onkonte, e-lehti ning osalevad pranglmisel. Mitmed õpilased on võitnud sealsetes viktoriinides auhindu. Oma õpetamismeetodide kaudu suunab Urve Hinn oma õpilasi iseseisvalt mõtlema ja lahendusi otsima. Vaatamata sellele, et  tänapäeval on väga rikkalik valik valmis õppevahendeid, koostab õpetaja Urve   neid ka ise lähtuvalt oma klassi õpilaste vajadustest. Tema arvutialased oskused on selleks piisavad. Kui ta millegagi jänni jääb, siis uurib ise või küsib oskajatelt. Klassi ühtsusest annab teada kindlasti see, et Urve Hinni õpilastel koos vanematega on kombeks teha õpetajale põnevaid üllatusi tähtpäevadeks. Näiteks õppisid nad õpetajate päevaks salaja laulu , millega sel tähtpäeval õpetajat rõõmustasid. On valmistanud põnevad seinapilte, kaarte, lugenud isetehtud luuletusi jpm. Jõuludeks kaunistasid õpilased koos vanematega klassi küünaldega ning esitasid laulu “Küünlavalgusvalss”, mida saatis lapsevanem kitarril.

Urve ei jää kinni harjumuspärasesse töörutiini, otsib alati põnevaid uusi väljakutseid, innustub nendest ning haarab kaasa ka kolleegid. Koos kolleegidega on 2013/2014 õppeaastal osaletud 100 tamme projektis, loodud Hageri Algklasside looduskalender, mille tarbeks viidi läbi koos õpilaste ja lastevanematega heategevuslik jõulumüük läbi mille on kujundatud õpilaste ettevõttlikusalaseid kompetentse. Vaatamata sellele, et õp Urve on juba  pensioniealine on temas nooruslikust ja särtsu osaleda kõigis ettevõtmistes andes nii mõnigi kord silmad ette endast noorematele.  Talvisel suusamatkal metsa suusatas ta kõrvuti oma 4.kl õpilastega. Märtsis osaleti keskkonnanädala raames leiutamisvõistlusel, aprillis viidi läbi õppekäik Väätsa Prügilasse ja Tartu AHHAA keskusesse.

Ta on Kohila Gümnaasiumi hoolekogu liige, esindades seal õpetajaid.

Urve Hinn on Kohila Gümnaasiumi Uhkus.

Esitaja: kolleegid Hageri algklassidest